Gedreven door de overtuiging dat sport van iedereen is, zetten we ons in om de barrières weg te nemen die vrouwen ervan weerhouden te genieten van de mentale en fysieke voordelen van een van de meest populaire sporten ter wereld. Daarom zetten we vandaag ons streven voort om een bredere keuze aan technische kleding voor atleten overal ter wereld aan te bieden, via de onthulling van onze eerste Full-Cover Swimwear-collectie.
Het assortiment is ontworpen om de behoeften te ondersteunen van degenen die vinden dat de categorie een beperkte keuze biedt als het gaat om badkleding. Het wordt geïnformeerd door betrokkenheid van de gemeenschap en inzichten van over de hele wereld – door degenen die om culturele redenen behoefte hebben aan volledige dekking, of degenen die gewoon op zoek zijn naar meer keuze via een breder assortiment technische kleding om aan hun behoeften in het water te voldoen.
Bij adidas zijn we van mening dat niemand mag worden belet om te genieten van de voordelen van in en rond het water zijn. We zijn voortdurend op zoek naar manieren om ons productaanbod te diversifiëren voor alle vrouwen die willen genieten van de oceanen, zwembaden en rivieren van de wereld, en onze Full-Cover Swimwear-collectie is geworteld in die mentaliteit.Het heeft verschillende testrondes doorlopen, in samenwerking met onze gemeenschappen over de hele wereld, en dat proces was van onschatbare waarde.
Sybille Baumann, Senior Product Manager adidas Badmode
Deze meerdelige collectie omvat badpakken die dekking bieden van nek tot enkel. Dit stuk is voorzien van drukknopen – aan de binnenkant van de bovenkant op heuphoogte en langs de buitenkant van de stof op de benen – om de twee met elkaar te verbinden en een verstelbare pasvorm te bieden als dat nodig is, waardoor onnodige verplaatsing van materiaal in en uit het water wordt voorkomen. Het heeft ook duimgaten in de mouwen voor een optimale pasvorm. Daarnaast maken hemdjes met mouwen en een zwemhijab – met een speciaal vervaardigde verstelbare binnenkap voor de perfecte pasvorm en om wegglijden tijdens het zwemmen te voorkomen – de collectie compleet.
Elk stuk is ook zorgvuldig gemaakt om ervoor te zorgen dat extra stof het vermogen van een zwemmer om in het water te bewegen niet vermindert. Het assortiment heeft een gedetailleerd testproces doorlopen met consumentengroepen in meerdere regio’s om de perfecte balans te vinden tussen pasvorm, functies, prestaties en dekking.
De stukken zijn sneldrogend en zorgvuldig ontworpen om maximaal comfort voor de zwemmer te garanderen, in en uit het water. Als onderdeel van ons voortdurende streven naar een duurzamer ontwerp, zijn ze allemaal gemaakt van een chloorbestendige stof met geregenereerd Econyl®-garen.
De Beyond the Surface-campagne, onderdeel van Watch Us Move – ons bredere initiatief om meer ruimte te creëren voor vrouwen in de sport – viert de kracht van water en het vermogen om beperkingen te trotseren, vernieuwing te brengen en iedereen onvoorwaardelijk te accepteren. De nieuwe campagne wordt geleid door gesproken woordkunstenaar en sportinclusiviteitsactivist, Asma Elbadawi, die een speciaal in opdracht gemaakt gedicht heeft gemaakt om haar relatie met het water te vieren en het vertrouwen dat het alle vrouwen kan geven.
Sport veroordeelt je nooit, daarom houden we ervan en ik ben gepassioneerd om manieren te vinden om ervoor te zorgen dat we een gelijk speelveld voor iedereen kunnen bieden. Helaas is dat niet altijd mogelijk, maar de tijd dat sportkleding een drempel zou moeten zijn om binnen te komen, is voorbij, vooral als het gaat om in en rond het water zijn.Dit is een project dat mij na aan het hart ligt en ik ben ongelooflijk trots dat ik een campagne steun die barrières zal wegnemen voor vrouwen over de hele wereld om te genieten van zwemmen.
Asma Elbadawi, spoken word-dichter en activist voor sportinclusiviteit
Voortbouwend op onze toewijding om de toekomst van sport inclusiever te maken voor iedereen, blijven we het aanbod van badkleding ontwikkelen en helpen we technische uitdagingen te overwinnen om elke vrouw in het water mogelijk te maken. De nieuwste 18-koppige collectie, die in drie kleurstellingen wordt geleverd, volgt op de lancering van het Sh3ro-assortiment met inclusieve afmetingen, ontworpen om vrouwen van alle vormen een breed scala aan technische kleding te bieden om hun zwemmen te ondersteunen.
De adidas Full-Cover Swimwear-collectie is vanaf 10 juni 2021 verkrijgbaar op adidas.com, in drie verschillende kleurencombinaties – zwart, acquablauw en bordeauxrood – en is verkrijgbaar in verschillende maten van 2XS tot 2XL.
creatSource link