VERANDERING AANDRIJVEN VOOR DE WERELDWIJDE VOETBALGEMEENSCHAP MET GEMEENSCHAPPELIJK DOEL

Vandaag kondigen we een langdurige samenwerking aan met Common Goal om te helpen blijvende sociale verandering te bewerkstelligen voor achtergestelde gemeenschappen, en een betere en meer inclusieve toekomst te creëren door middel van voetbal.

Op basis van een gedeelde ambitie om de bijdrage van voetbal aan een meer rechtvaardige en inclusieve wereld te maximaliseren, hebben we tot 2023 1% van onze wereldwijde netto-omzet van voetballen toegezegd aan Common Goal.

Common Goal werd gelanceerd in 2017 toen een enkele speler, Juan Mata van Manchester United en Spanje, toezegde 1% van zijn salaris toe te zeggen aan een collectief fonds dat investeert in maatschappelijke organisaties met een grote impact die voetbal gebruiken om jongeren sterker te maken. Het collectief is uitgegroeid tot bijna 200 spelers en managers, waaronder Serge Gnabry, Pernille Harder, Paulo Dybala, Timo Werner, Casey Stoney MBE en Jurgen Klopp. Tot op heden is meer dan € 3 miljoen gegenereerd door de beweging en geïnvesteerd in op voetbal gebaseerde liefdadigheidsinstellingen die de Global Goals van de Verenigde Naties ondersteunen.

De organisatie gaat dan samenwerken met het adidas Football Collective, ons doelplatform in het voetbal. Samen zullen we de game gebruiken om voetbalgemeenschappen over de hele wereld te ondersteunen en te laten groeien en een belofte te versnellen – en te meten – om racisme en discriminatie te bestrijden, gendergelijkheid te versterken, mentaal welzijn te bevorderen en de inclusie van LGBTQ+ te bevorderen.

Deze samenwerking met adidas betekent een verschuiving in de voetbalindustrie. Sociale impact heeft een hoge prioriteit gekregen voor belanghebbenden in het voetbal.

adidas heeft zijn leiderschap getoond door te investeren in Common Goal en samen kunnen we de bijdrage van voetbal aan de Global Goals opschalen en versnellen. Wij geloven dat alles mogelijk is als we samenwerken als één team.

Jürgen Griesbeck, CEO en mede-oprichter van Common Goal

In de eerste periode van drie jaar van het partnerschap zullen we samen met Common Goal lokale gemeenschapsorganisaties over de hele wereld ondersteunen, via een netwerk van 140 impactvolle voetbal-NGO’s in 90 landen. Het doel is om 90.000 levens rechtstreeks te beïnvloeden door middel van een reeks projecten en strategische aandachtspunten die zijn gericht op het wegnemen van ongelijkheid, het verbeteren van de toegang en het werken aan meer gendergelijkheid. Deze projecten omvatten:

  • Global Goal 5 Accelerator: Een wereld creëren waarin elk meisje de kans krijgt om haar volledige potentieel te ontwikkelen
  • Antiracistisch project: een einde maken aan racisme in het voetbal: op het veld, aan de zijlijn, in de frontoffice en in onze gemeenschappen
  • Speel trots: het inclusief maken van voetbalorganisaties, -programma’s en -gemeenschappen over de hele wereld voor LGBTQ+-gemeenschappen.
  • Global Goal 16 Impact: Jonge mensen in staat stellen hun gemeenschap vorm te geven en een sleutelrol te spelen bij het creëren van vreedzame en inclusieve samenlevingen.
Bij adidas zetten we ons in om verandering te creëren door middel van voetbal. We kunnen dit echter niet alleen en kijken daarom naar individuen en organisaties met een gedeelde inzet voor actie, zoals Common Goal.

Dit is een teaminspanning en het was belangrijk om dit partnerschap en onze ambities ervoor aan te kondigen tijdens het meest collaboratieve en inclusieve voetbaltoernooi in de Europese geschiedenis. Dit is nog maar het begin.

Gonzalo Calvo, directeur voor gemeenschappen en cultuur bij adidas

We hebben ook aanzienlijke middelen vrijgemaakt voor het vertellen van verhalen en inhoudsproductie die de sociale impact van het partnerschap tot leven zullen brengen, naast een strategische investering die adidas in staat zal stellen de grotere ambitie van Common Goal te ondersteunen om 100 miljoen jonge levens positief te veranderen tegen 2030, waardoor zijn werk wordt versterkt door de wereldwijde voetafdruk van het merk.

Ik maak al vele jaren deel uit van de adidas-familie en met Common Goal vanaf het allereerste begin, dus deze samenwerking is heel bijzonder. Deze samenwerking zal ons helpen om voetbal als een kracht ten goede te gebruiken en samen te komen om sociale problemen als één geheel aan te pakken. Dit is eigenlijk nog maar het begin.

Voor mij is teamplay het belangrijkste en door solidariteit, empathie en inzet geloof ik dat iedereen zijn doelen kan bereiken. Onze ambitie is om van Common Goal de grootste voetbalclub ter wereld te maken, waar iedereen welkom is.

Juan Mata, speler van Manchester United en medeoprichter van Common Goal

Deze aankondiging van het partnerschap is het laatste hoofdstuk van onze UEFA EURO 2020TM campagne en langetermijnengagement om een ​​beweging van mensen te inspireren om door middel van sport een positievere en inclusievere wereld te zien – en ernaartoe te streven.

Om ons en Common Goal aan de start te vergezellen, kunnen fans een voetbal kopen bij www.adidas.co.uk/balls dat hun 1% wordt bijgedragen aan de oorzaken van sociale verandering.

creatSource link

Adidas broek
Logo
Compare items
  • Total (0)
Compare
0
Shopping cart